دجال المنوفية: “الفلوس بتروح للأسياد مش ليا”

مشاهدة
أخر تحديث : الأحد 23 أكتوبر 2016 - 10:37 صباحًا
دجال المنوفية: “الفلوس بتروح للأسياد مش ليا”

قررت نيابة قويسنا حبس المتهم السيد .م.ا 43 عاطل، 4 أيام على ذمة التحقيقات فى قضية ارتكاب أعمال دجل وشعوذة، وأنكر المتهم أمام الرائد معتز ندا رئيس مباحث الآداب بمديرية أمن المنوفية، ارتكابه الاتهامات الموجهة إليه.

وقال المتهم ، والله العظيم أنا مش دجال ولا حاجة ومبعملش حاجة غلط، أنا كل اللي بعمله علاج الناس الغلابة والفلوس اللي بخدها منهم للأسياد مش ليا أنا خالص، أنا كل شغلي اللي بعمله لله.

وتابع المتهم المقيم شبرا بخوم بمركز قويسنا: مش عايز حاجة من حد خالص وهما ٥٠٠ جنيه و٢٠٠ جنيه في علاج واحد من ألم كبير، دول مش حاجة  خالص وده لو راح عند الدكتور هيصرف اشعة وعلاج بس يجي بألف جنيه في الكشف الواحد.

بدأت الواقعة بتلقي اللواء خالد ابو الفتوح مدير أمن المنوفية، إخطارا من الرائد معتز ندا رئيس مباحث الآداب بتعدد البلاغات ضد  السيد .م.ا 43 عاطل  ومقيم شبرا بخوم بمركز قويسنا  وذلك لقيامة بممارسة اعمال الدجل والنصب علي الأهالي مقابل الحصول  على مبالغ مالية علي الفور تم تشكيل فريق بحث جنائي برئاسة الرائد معتز ندا رئيس مباحث الآداب، والرائد رافت نصار وتم ضبط المتهم وبحوزته أدوات الدجل والسحر وعدد من الكتب الخاصة بالسحر والدجل والشعوذة وتم تحرير محضر بالواقعة وأخطرت النيابة مباشرة التحقيقات.

رابط مختصر

اتـرك تـعـلـيـق 1 تـعـلـيـقـات

* الإسم
* البريد الألكتروني
* حقل مطلوب

البريد الالكتروني لن يتم نشره في الموقع

شروط النشر:

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

ان كل ما يندرج ضمن تعليقات القرّاء لا يعبّر بأي شكل من الأشكال عن آراء اسرة ديوان المنوفية الالكترونية وهي تلزم بمضمونها كاتبها حصرياً.